Πολύ διαφημίστηκε, φίλες και φίλοι αναγνώστες του S.N.A.F.U. ο διαγωνισμός που προκήρυξε η Amstel για νέους (ή όχι και τόσο νέους) δημιουργούς web. Η εταιρία, που έχει αποφασίσει να συνδέσει το όνομά της με το Internet και συγκεκριμένα με τα cyber cafes, δίνει τη δυνατότητα σε όσους θελήσουν, να σχεδιάσουν την καινούρια της homepage και να κερδίσουν ό,τι είναι εν πάσει περιπτώσει να κερδίσουν. Έχει κάτι λεφτά, έχει και κάτι δώρα, γενικώς ειπείν, καλά είναι και άμα προλαβαίνετε, περάστε καμιά βόλτα να δηλώσετε κι εσείς συμμετοχή, μπας και αναφέρετε την ώρα της βράβευσης και το S.N.A.F.U. (έχω μια αυτή με τη δημοσιότητα).
Έτσι λοιπόν, νέοι και νέες από όλες τις γωνιές του Internet, έσπευσαν να συνεισφέρουν τις δημιουργίες τους, προσδοκώντας τόσο στο χρηματικό βραβείο, όσο και στη δημοσιότητα που θα φέρει μια βράβευση. Και βέβαια δεν είναι περίεργο. Η Amstel είναι μια εταιρία που δίνει πολλά για τη διαφήμισή της και παράλληλα έχει δείξει ότι είναι κοντά στο Internet εδώ και αρκετόν καιρό -τουλάχιστον στο μέτρο που μπορεί να είναι "κοντά στο Internet" μια εταιρία που απλά προωθεί τα προϊόντα της. Είναι βέβαιο, ότι ο νικητής του διαγωνισμού θα φανεί λοιπόν και θα προσθέσει στο βιογραφικό του έναν πόντο παραπάνω. Ως εδώ καλά ή μάλλον, ως εδώ ίσως τα ξέρατε ήδη.
Αυτό που όμως ίσως δεν ξέρετε και σχετικά με το οποίο εμφανίζεται ως άλλος Ζούπερμαν ο ανταποκριτής σας, είναι το πώς είναι οι συμμετοχές. Η Amstel τις έχει αναρτήσει στο site της, και πριν από δύο τρεις μέρες, καθίσαμε με ένα φίλο (και συνάδελφο) και τις είδαμε. Δυστυχώς, πικραθήκαμε φίλες και φίλοι. Το όλο πράγμα δεν ήταν καθόλου μα καθόλου ενθαρρυντικό, τουλάχιστον σα συνολική εικόνα. Υπήρξαν φυσικά και κάποιες δουλειές που μας φάνηκαν καλές ή για την ακρίβεια υπήρξαν ευρήματα σε κάποιες από τις δουλειές. 1/4μως δεν υπήρξε σχεδόν καμιά που να μην είχε κάποιο πρόβλημα. Και δυστυχώς, τα προβλήματά που είχαν, ήταν προβλήματα ουσίας και όχι τεχνικά ή ελλείψεως γνώσεων. Ήταν προβλήματα στη γνώση του Δικτύου σα μέσου. Αυτό πως αλλάζει φίλες και φίλοι;
Flash και Javascript, περίεργα layouts, μεγάλες εικόνες και κώδικας με κενά ήταν η αίσθηση του ανταποκριτή σας για το σύνολο των προσπαθειών καλοί μου αναγνώστες. Αν και μέσα στους κανόνες του διαγωνισμού ήταν η χρήση εικόνων .gif και .jpg φαίνεται ότι οι διαγωνιζόμενοι κατάλαβαν ότι αυτό είναι το μίνιμουμ, και υπερέβησαν εαυτούς. Βαρύ design, τις περισσότερες φορές χωρίς ισορροπία, με κατέβασμα τρεις και τέσσερις οθόνες προκειμένου να φανούν όλες οι πληροφορίες μιας σελίδας και πολύ συχνά χωρίς να υπάρχει η δυνατότητα να επιλέξεις εκδοχή χωρίς το καταραμένο plugin, λες και όλοι οι χρήστες του Internet κυκλοφορούν με μια αρμαθιά plugins, κάνοντας τον browser τους 97 φορές πιο βαρύ, μόνο και μόνο για να μπορούν να βλέπουν τις δημιουργίες κάποιων. Ελάχιστες ήταν οι περιπτώσεις που ο σχεδιαστής είχε καθίσει να σκεφτεί αυτό που οι διαφημιστές αποκαλούν "concept" και ακόμα λιγότερες οι φορές που αυτοί που το σκέφτηκαν κατάφεραν να το υλοποιήσουν, μέσα στο μέσο.
Βέβαια, σας ακούω να επισημαίνετε, τα παιδία δεν είναι κατ' επάγγελμα web designers -ως εκ τούτου, δικαιολογούνται να μην έχουν σκεφτεί κάποιες λεπτομέρειες. Και θα ομολογήσω ότι αυτό είναι που με κάνει να μην τρελαίνομαι και πολύ, καλοί μου αναγνώστες. Αν αντιμετωπίσουμε τις δουλειές αυτές σα μια πρώτη προσπάθεια -και με μια διάθεση να εντυπωσιαστούν οι μαρκετίστες που θα δουν τις σελίδες- ίσως το πράγμα να είναι λιγότερο ενοχλητικό. 1/4μως ο ανταποκριτής σας δεν μπορεί παρά να αναρωτηθεί: Οι άνθρωποι αυτοί, δεν κυκλοφορούν μέσα στο Internet; Κυκλοφορούν προφανώς, ειδικά από τη στιγμή που ενδιαφέρονται και για το σχεδιασμό sites. Δεν έχουν δει εταιρικά sites; Αδύνατον, διότι πλέον τα εταιρικά sites είναι πολλαπλάσια των άλλων. Αυτό που έχουν εισπράξει, είναι αυτό που είδαμε σαν αποτέλεσμα στον εν λόγω διαγωνισμό;
Είναι εύκολο να εντυπωσιαστεί κανείς από διάφορα νέα κολπάκια που προστίθενται στο οπλοστάσιο ενός σχεδιαστή, ειδικά τώρα που υπάρχει και μια τάση ενοποίησης των πλατφορμών και ενσωμάτωσης στις web σελίδες, όλο και περισσότερων στοιχείων. Και είναι ακόμα πιο εύκολο, να ξεχάσει την εποχή που προσπαθούσε να δει web με τον 486 του (πριν πάρει το ΜΜΧ στα 300 και τη δεκαεφτάρα οθόνη) και να πιστέψει ότι όλοι πλέον βλέπουν web όπως αυτός -συνεπικουρούντων και των περιοδικών πληροφορικής που κάθε έξι μήνες εμφανίζουν τίτλους του τύπου "στα σκουπίδια οι 486", "στην πυρά οι Pentium", "για πέταμα οι δεκαπεντάρες οθόνες" κλπ. Μόνο που αν τα ξεχάσεις αυτά, τότε βρίσκεσαι στην κατηγορία εκείνη που δημιουργεί μόνο και μόνο για αυτό που έχει, αγνοώντας όλους τους άλλους. Το Internet δε φτιάχτηκε γι αυτό και καλό είναι να το θυμόμαστε.
Οι νέοι σχεδιαστές έχουν την αμέριστη συμπαράσταση του γράφοντος φίλες και φίλοι, τόσο μέσα από το ίδιο το S.N.A.F.U. όσο και μέσα από τις στήλες που κατά καιρούς φιλοξενούν τις απόψεις του στον ημερήσιο και περιοδικό τύπο. Αυτοί θα φέρουν τις νέες ιδέες, τα νέα σχέδια, τις νέες εφαρμογές και θα ορίσουν τη γλώσσα του νέου μέσου. Και μαζί και όλοι εμείς φυσικά. Αν θέλουν να το κάνουν αποτελεσματικά όμως, θα πρέπει να θυμηθούν ότι μόλις κάτι φύγει από το δίσκο τους και ανέβει στο server, τότε πλέον είναι ανοιχτό για να το δουν όλοι. Με οποιαδήποτε οθόνη, οποιονδήποτε browser και οποιαδήποτε ταχύτητα. Το web σχεδιάστηκε για να εξομαλύνει αυτές τις διαφορές, όχι για να τις κάνει πιο έντονες.
Το ραδιόφωνο παίζει Who (See me, feel me), η ώρα είναι 2.15 μεσημέρι Σαββάτου 30 Μαίου και το εξηκοστό έβδομο S.N.A.F.U. πάει μια βόλτα σε γνωστό κατάστημα με βιβλία φαντασίας για την εβδομαδιαία του ενημέρωση. Η Ελένη ετοιμάζεται για το πτυχίο αρμονίας της (το έχει πάρει κάπως περίεργα με τα πτυχία αυτή η κοπέλα φέτος) και ο καιρός είναι σιχαμένος -κρίμα που από Δευτέρα ξημερώνει Ιούνιος. Καλή σας εβδομάδα, καλό μήνα και (ελπίζουμε) καλό καλοκαίρι.
No comments:
Post a Comment