Που είναι το περίεργο φίλες και φίλοι; Εσείς όταν δίνετε μια διεύθυνση στο web, ακολουθείτε τον τρόπο "έιτς τι τι πι, άνω και κάτω τελεία, κάθετος, κάθετος, ντάμπλγιου, ντάμπλγιου" κλπ; Από ό,τι έχω δει, πολύ σύντομα οι περισσότεροι εξ� ημών το γυρίζουμε στο απλούστερο "γου, γου, γου" κλπ και ακόμα συχνότερο στο "πήγαινε στο εντούα τελεία τι αρ" -τα ελληνικά υπάρχουν βεβαίως για να βγάζουν νόημα αυτά που γράφω. Οι Urls έχουν γίνει μέρος της καθημερινότητάς μας και όλοι έχουμε έναν τρόπο για να τις δίνουμε γρήγορα και εύκολα. Έτσι δεν είναι;
Μέρος της δικής μας καθημερινότητας, αλλά σίγουρα όχι της καθημερινότητας όλων. Ο περισσότερος κόσμος, μάλλον ακόμα δεν έχει φτάσει στο σημείο να κάνει το συνειρμό με το Δίκτυο, κάθε φορά που βλέπει μια URL ή μια διεύθυνση mail. Ίσως κάποιοι εκ των νεοτέρων να έχουν τσιμπήσει ότι "κάτι σχετικό με Internet είναι αυτό" μόνο που αν δεν ασχολείσαι με το σπορ, τα πράγματα στο μυαλό σου είναι λίγο θολά σχετικά με το σε τι διαφέρει μια διεύθυνση mail από μια διεύθυνση web. Όσοι έχετε προσπαθήσει ποτέ να δείξετε τα βασικά του Δικτύου σε κάποιον newbie θα καταλαβαίνετε καλύτερα τι λέω -για να μη συζητήσουμε την περίοδο που εσείς οι ίδιοι ήσασταν newbies.
’ρα, σε τι ακριβώς εξυπηρετούν εκείνες οι διαφημίσεις που γέμισαν εσχάτως τους τοίχους μας και που γράφουν "www.άλλη λογική.com."; Απευθύνονται σε εμάς; Αν ναι, είναι λάθος -τα TLDs δεν έχουν τελεία στο τέλος, τα ελληνικά δεν μπαίνουν σε μια διεύθυνση, το ελληνικό domain είναι ".gr" και όχι ".com" και πέραν τούτου ομολογώ ότι δεν καταλαβαίνω το εύρημα. Τι σχέση έχει το φίλτρο του συγκεκριμένου τσιγάρου με το Δίκτυο; Εκτός αν εννοούν ότι είναι τόσο άλλο πράγμα και τόσο μπροστά από την εποχή του, όσο και το Internet. Εντυπωσιακό έτσι; Αν αυτό το εύρημα κάνει το τσιγάρο να πουλήσει παραπάνω, τότε ο ανταποκριτής σας -παρά τη διετή θητεία του σε περιοδικό της διαφημιστικής αγοράς- δεν έχει καταλάβει πως λειτουργεί η διαφήμιση. Δεν μπορούμε να τα έχουμε και όλα δικά μας βέβαια.
Κάτι ανάλογο είχε κάνει πριν από λίγον καιρό και μια τράπεζα, με μια αφίσα που έγραφε "epithesi sto mellon@geniki.gr". Εξ' ίσου ευρηματικό -μάλλον- και εξ' ίσου άσχετο. Το μέλλον είναι το Internet -υποθέτω- και με το να φορμάρεις το σλόγκαν σου σα διεύθυνση email περνάς το μήνυμα ότι έχεις πιάσει το μέλλον και το κρατάς γερά να μη σου φύγει. Έτσι, καμιά εκατοστή χιλιάδες κόσμος καταλαβαίνει ότι πας να κάνεις το χαριτωμένο και οι υπόλοιποι εννέα εκατομμύρια κάτι σε κοιτάνε σα χαζοί μια και δεν καταλαβαίνουν τίποτα από το κόλπο. Ούτε για αυτή τη διαφήμιση έχω στοιχεία -αν έπιασε, αν θεωρήθηκε καλή, αν είχε αποτέλεσμα κλπ. Όμως και αυτή (ή για την ακρίβεια πρώτα αυτή) με έβαλε σε σκέψεις.
Κάτι συμβαίνει φίλες και φίλοι αναγνώστες και το S.N.A.F.U. αισθάνεται μπερδεμένο. Δηλαδή τόσο πολύ έχει μπει το Δίκτυο στη ζωή όλων, που οι URLs είναι κατανοητές από όλους; Τα κανάλια της τηλεοράσεως βάζουν τη διεύθυνσή τους κάτω από το λογότυπό τους, οι εφημερίδες το ίδιο, οι διαφημιστές έχουν αρχίσει και χρησιμοποιούν το Δίκτυο σαν εύρημα για να περάσουν μηνύματα. Ζούμε το μεγάλο "μπαμ"; Και αν ναι, εγώ γιατί το βλέπω σαν "σπλιτς" (ήχος νεροπίστολου για όσους διαβάζουν κόμικς). Γιατί δε νοιώθω γύρω μου τον κόσμο να χρησιμοποιεί το Δίκτυο περισσότερο -ή πιο σωστά γιατί δε νοιώθω το πράγμα να περπατάει τόσο γρήγορα όσο θέλουν να μας πείσουν τα ΜΜΕ;
Αν -σε τελική ανάλυση- οι παραπάνω εταιρίες είναι τόσο up to date όσο θέλουν να εννοήσουμε από τις διαφημίσεις τους, γιατί οι ίδιες δεν είναι στο Internet; Γιατί δεν έχουν ένα site ή έστω μια διεύθυνση mail; Γιατί αρκούνται να χρησιμοποιούν μόνο το γράμμα και όχι το πνεύμα, το σύμβολο και όχι το σημαινόμενο; μήπως επειδή απλά είναι hot να λες αλλά εξακολουθεί να είναι μανίκι το να κάνεις; Απλά αναρωτιέμαι φίλες και φίλοι του S.N.A.F.U., απλά αναρωτιέμαι. Βλέπετε, αυτά τα "www.xaireta mou ton platano.com" συνήθως τα λέμε για πλάκα μεταξύ μας. Ξαφνικά την πλάκα την καταλαβαίνουν όλοι ή η πλάκα έπαψε να είναι πλάκα; Τι μου συμβαίνει γιατρέ μου;
Προχθές, σε ένα δελτίο ειδήσεων, μια κυρία (αδιόριστη εκπαιδευτικός για την ακρίβεια), θέλοντας να θίξει την αξιοπιστία του διαγωνισμού για την πρόσληψη δασκάλων (ξέρετε, εκεί που πέφτανε τα σουτ σύννεφο), είπε ότι "Στο Internet, στο site του Υπουργείου Παιδείας, υπήρχαν υποδείξεις για τα θέματα των εξετάσεων. Και όλοι ξέρουμε ποιοι έχουν πρόσβαση στο Internet". Αν και η καταγγελία της κυρίας (αδιόριστης εκπαιδευτικού για την ακρίβεια) μου άφησε απορίες -προσωπικά δεν ξέρω τι εννοούσε σχετικά με το ποιοι έχουν πρόσβαση στο Internet- αισθάνθηκα καλά σε σχέση με το βασικό μου προβληματισμό. Σίγουρα υπάρχει πολύς κόσμος που ακόμα δεν ξέρει τι εστί Δίκτυο. Ευτυχώς.
Το ραδιόφωνο παίζει Blues Brothers (Sweet home Chicago), η ώρα είναι 3 μεσημέρι Κυριακής 14 Ιουνίου και το εξηκοστό ένατο S.N.A.F.U. τελειώνει το τρίτο Dragonlance Chronicles και πάει για φαγητό. Το βράδυ έχει Blues Brother στην τηλεόραση και -πρώτα ο Θεός- ο ανταποκριτής σας θα το μοιραστεί με την καλή του. Καλή σας εβδομάδα.
No comments:
Post a Comment