Thursday, February 3, 2011

(9/5/99) Internet για το λαό



Εντός των ημερών φίλες και φίλοι, πρόκειται να εμφανιστεί μια εταιρεία που ενδέχεται να ανατρέψει τα δεδομένα του ελληνικού Internet. Και εννοούμε τα δεδομένα που έχουν να κάνουν με το πόσοι είναι οι χρήστες και κυρίως με το ποιοι είναι οι χρήστες του Δικτύου στην Ελλάδα. Και αυτό, επειδή η εν λόγω εταιρεία αποφάσισε να δοκιμάσει και εδώ, ένα πείραμα που προς το παρόν έχει πετύχει πολύ εις τας Ευρώπας και αλλού. Ήτοι, δωρεάν πρόσβαση στο Internet.


Η ιδέα είναι απλή. Η εταιρεία έχει σχεδιάσει ένα προγραμματάκι που λειτουργεί βασικά σαν dialer και μέσω του οποίου γίνεται η πρόσβαση. Το προγραμματάκι, αφού συνδέσει το χρήστη με το συγκεκριμένο ISP, βγάζει στο κάτω μέρος της οθόνης (συγκεκριμένα στην περιοχή που λέγεται overscan area -εκεί που είναι το μαύρο πλαίσιο, έξω από το ωφέλιμο της οθόνης) μια μπάρα όπως είναι η task bar και εκεί επάνω εμφανίζονται διαφημιστικά banners.


Ο χρήστης, δε χάνει από τον πραγματικό χώρο της οθόνης του, όμως για όση ώρα είναι συνδεδεμένος, έχει μπροστά του κάποια συγκεκριμένα διαφημιστικά. Και λέμε συγκεκριμένα, μια και η εταιρεία, του προβάλλει μηνύματα ανάλογα με τα στοιχεία που έχει δηλώσει όταν ξεκίνησε τη �συνδρομή� του. Ήτοι, έχουμε αυτό που λέγεται targeted διαφήμιση και που οι διαφημιστικές εταιρείες θεωρούν πολύ σημαντικό. Το γιατί είναι προφανές.


Οι εν λόγω κύριοι, έχουν πιάσει πολύ σωστά την ιδέα ότι κανείς ως τώρα δεν μπορεί να εγγυηθεί πόσοι βλέπουν μια διαφήμιση. Τα διαφημιστικά μπανεράκια που κοσμούν(;) τις σελίδες των διαφόρων sites, στηρίζονται στα στοιχεία που δίνει ο κάτοχος των σελίδων -ένα στοιχείο που εύκολα μπορεί να παραποιηθεί. Οι τύποι της X-Stream (έτσι λέγεται το καινούριο μαγαζί) αντίθετα, έχουν σαφή νούμερα. Κάθε συνδρομητής τους, βλέπει τα συγκεκριμένα μπανεράκια. Δεν μπορεί να κάνει αλλιώς.


Οι υπόλοιποι ISPs, έχουν κάθε λόγο να λυσσάξουν -από ό,τι ακούμε μάλιστα, τουλάχιστον ένας έχει φάει τον τόπο για να βρει νομική τρίπλα να μην αφήσει τους X-Stream να κάνουν αυτό που λένε ότι θα κάνουν. Βέβαια, το αν και κατά πόσον έχουν πραγματικό λόγο να λυσσάξουν, είναι ένα θέμα που θα φανεί στην πορεία. Το ISPλίκι βλέπετε, είναι ένα άθλημα που έχει μεγάλα έξοδα και πολλές απαιτήσεις. Συνεχείς αναβαθμίσεις, υποστήριξη των χρηστών, αυξανόμενο προσωπικό και νέα ΡΟΡ σε άλλες πόλεις είναι λίγα μόνο από τα προβλήματα που έχει να αντιμετωπίσει μια εταιρεία που θέλει να κινηθεί στο χώρο.


Το αν οι X-Stream θα τα καταφέρουν, είναι κάτι που θα φανεί. Όμως ο ανταποκριτής σας αναρωτιέται αν το σκεπτικό της εταιρείας είναι κατά βάση σωστό. Και αυτό, επειδή η πρόσβαση στο Internet, είναι μια δαπάνη της τάξεως των 6500 δραχμών το μήνα. Πιστεύετε ότι ο λόγος που το Δίκτυο δεν έχει κρίσιμη μάζα στην Ελλάδα, είναι αυτά τα εξίμησι χιλιάρικα; Οι άνθρωποι της X-Stream φαίνεται ότι το πιστεύουν και είναι διατεθειμένοι να βάλουν τα λεφτά τους στη σέντρα για να το αποδείξουν.


Το τζάμπα, είναι κάτι που τραβάει το ενδιαφέρον του κοινού, άλλοτε θετικά και άλλοτε αρνητικά. Η νέα εταιρεία, πρέπει να αποδείξει ότι έχει πράγματι καλές προθέσεις -τα στοιχεία των χρηστών δε θα δοθούν παραέξω, η πρόσβαση θα είναι καλή και χωρίς προβλήματα και το σύστημα dialer-μπάρα διαφημίσεων δε θα σπάει τα νεύρα και τις μηχανές των χρηστών. Το S.N.A.F.U. αναμένει με ενδιαφέρον να δει αν θα τα καταφέρουν και αν οι χρήστες που θα συρρεύσουν, θα είναι νέοι και όχι απλώς περίεργοι. Αν πάντως το κόλπο δουλέψει, θα αποδειχθεί ότι οι συμπατριώτες μας είναι πολύ φτηνιάρηδες. Μα, για εξίμησι χιλιάρικα;


Το ραδιόφωνο παίζει UB40 (Red, red wine), η ώρα είναι μια και μισή, μεσημέρι Κυριακής 9 Μαίου και το εκατοστό δέκατο τρίτο S.N.A.F.U. πάει να πάρει τηλέφωνο την καλή του. Καλή σας εβδομάδα και άντε να τελειώνουμε σιγά-σιγά με τα της Γιουγκοσλαβίας. Έχει αρχίσει να παρατραβάει το θέμα, δε νομίζετε;

No comments:

Post a Comment