Thursday, February 3, 2011

(3/7/99) Περί των διαφημιστών (ο καθείς και οι εμμονές του)



Καλώς τους και καλό μήνα. Τι κάνετε εδώ σύντροφοι; Γιατί δεν έχετε διακτινιστεί σε καμιά παραλία; Ελπίζω επειδή δε βρήκατε ακόμα το που θα πάτε και όχι επειδή έχετε εξετάσεις και τέτοια κέρατα. Ο ανταποκριτής σας πάντως, είναι ακόμα εδώ, και αυτό το καλοκαίρι (που λένε και οι Ξύλινοι Σπαθιοί) και αυτό, επειδή πρέπει να δίνει ανταποκρίσεις (εξ ου και το όνομα). Τελευταία ανταπόκριση, από το μέτωπο της διαφήμισης, με αφορμή το Φεστιβάλ Ελληνικής Διαφήμισης που αισίως έκλεισε φέτος τα δέκα χρόνια του. Να τα εκατοστίσει.


Φυσικά, τα νεύρα του ανταποκριτή σας έγιναν δαντέλα για μια ακόμα φορά καλοί μου αναγνώστες. Και αυτό, επειδή για μια ακόμα φορά απεδείχθη το αυταπόδεικτο. Ότι δηλαδή οι άνθρωποι αυτοί είναι τόσο εκτός τόπου και χρόνου σε σχέση με το Internet, που είναι να απορεί κανείς γιατί δεν έχουν εξαϋλωθεί. Αφού έκατσαν πέρυσι και ενέταξαν στο Φεστιβάλ τους την κατηγορία �Internet και Νέα Μέσα� και αφού μας έπρηξαν τα πωσταλένε με διάφορες μεγαλόσχημες παπάρες περί εκσυγχρονισμού (λες και δε μας φτάνουν οι κυβερνητικές τοιαύτες), μάζεψαν τριάντα sites και CD όλα μαζί και έδωσαν το πρώτο βραβείο σε ένα CD.


Μιλάμε για τεχνογνωσία σχετικά με το Internet, έτσι; Και εκεί που λέγαμε ότι φέτος θα ήταν καλύτερα, βλέπουμε 18 συμμετοχές, πάλι φύρδην μίγδην, μια επιτροπή με δύο Internetάδες, πέντε διαφημιστές και τον Καββαθά για κράχτη και ακούμε ότι το πρώτο βραβείο πάει στο site μιας εταιρείας που ασχολείται στην ουσία με τη διαφήμιση. Να μαζευτούμε δηλαδή να δώσουμε ο ένας το βραβείο στον άλλον, να είμαστε όλοι ευτυχισμένοι. Τα μα σα και τα σα μάσα τα που έλεγε και ο άλλος παλιά.


Βεβαίως το πρόβλημα μου δεν είναι με αυτόν που πήρε το βραβείο. Ούτε με το site του -καλό site είναι, έξυπνο, με συμπαθές design και με άποψη. Μπράβο και να το χαίρεται. Όμως όταν στην ίδια διοργάνωση κατεβαίνει τουλάχιστον ένα κα-τα-πλη-κτι-κό site, με περιεχόμενο τουλάχιστον δεκαπλάσιο, είναι να αναρωτιέται κανείς, τι σόι άσχετος είναι αυτός που βγάζει πρώτο αυτό που βγάζει. Και η απάντηση έρχεται κατακούτελα. Διαφημιστής.


Τι θέλουν τελικά οι άνθρωποι αυτοί και ασχολούνται με το Internet; Πέρυσι έκριναν ότι το Zoom ήταν καλύτερο από το SportLine και φέτος ότι το site της Zoobidon είναι καλύτερο από το site της Creative για τα Αμοιβαία Κεφάλαια ή από το site της Crunch ή από το site της Ελαίδος. Για να μην πούμε δηλαδή για τα δεκάδες sites που υπάρχουν στον αέρα και που -κάποια τουλάχιστον- είναι δεκαέξι φορές καλύτερα, αλλά που δεν δέχθηκαν την ύψιστη τιμή να συναγωνιστούν στη �μεγάλη γιορτή της διαφήμισης�.


Οι εταιρείες της αγοράς μας είναι ανώριμες. Ναι. Και δεν ξέρουν να κάνουν μπίζνες. Ναι. Και δεν ξέρουν πως να κοστολογήσουν τη δουλειά τους. Ναι. Και είναι συνήθως ερασιτέχνες, με τη χειρότερη έννοια της λέξεως. Ναι, ναι, ναι και χίλιες φορές ναι. Μόνο που σε σύγκριση με τους διαφημιστές, είναι καθηγητές πανεπιστημίου και οι άλλοι μαθητές δημοτικού. Και καλά έκαναν και τους έγραψαν στα παλαιότερα των υποδημάτων τους και δεν κατέβηκαν στο ΦΕΔ. Ποιος ο λόγος; Και ένας που κατέβηκε, ελπίζω να μην ξανακατέβει.


Οι διαφημιστές τρώγονται ότι ξέρουν την επικοινωνία καλά. Με γεια τους και χαρά τους. Το Internet όμως *δεν* το ξέρουν και για αυτό η πιάτσα του Internet τους έχει κάνει πέρα, προτιμώντας να κινηθεί αυτόνομα. Πιθανότατα κάποια στιγμή οι Internetάδες να αναγκαστούν να πλησιάσουν τη διαφήμιση, μάλλον επειδή οι διαφημιστικές θα τους αγοράσουν γιατί δε θα μπορούν να κάνουν αλλιώς. Μέχρι τότε, η συμβουλή του ανταποκριτή σας, είναι: αγνοήστε τους διαφημιστές προς το παρόν. Τουλάχιστον έτσι θα ανεβάσετε την τιμή σας.


Το ραδιόφωνο παίζει Black Sabbath (Paranoid), η ώρα είναι δύο παρά τέταρτο ξημερώματα Σαββάτου 3 Ιουλίου και το εκατοστό εικοστό πρώτο S.N.A.F.U. γράφει σα μουρλό. Όλοι οι γνωστοί του παντρεύονται, η καλή του κάνει θεραπεία για το στομάχι της και ψήνονται πράγματα. Καλή σας εβδομάδα.

No comments:

Post a Comment