Thursday, February 3, 2011

(7/3/99) Ρέκβιεμ για ένα περιοδικό



Να σας πω την αλήθεια, φίλες και φίλοι, η συνεργασία μου με τον Κόσμο του Internet, δεν ήταν αυτή που θα θυμάμαι περισσότερο στη ζωή μου. Θέλετε επειδή το οικονομικό μέρος της συμφωνίας είναι κάπως ιδιαίτερο, θέλετε επειδή το συγκεκριμένο περιοδικό είναι κομμάτι ενός ομίλου (τέλος πάντων) που περιλαμβάνει και έναν παροχέα υπηρεσιών Internet -και άρα θεωρείται από χέρι ύποπτο, θέλετε επειδή έχω δουλέψει και στα άλλα δύο που υπάρχουν (και μάλιστα σε ένα εξαιρετικά σοβαρό) θέλετε ό,τι θέλετε, πρόκειται για μια συνεργασία που έγινε ακριβώς για να διατηρήσω μια επαφή με την αγορά, σε μια περίοδο που δεν είχα κάτι παραπλήσιο.


Υπάρχει όμως μια λεπτομέρεια -είναι η πρώτη φορά που ένα περιοδικό με αφήνει πριν το αφήσω εγώ. Αναφέρομαι φυσικά στο ότι ο Κόσμος, κλείνει, ή για την ακρίβεια "αναστέλλει την κυκλοφορία του", κάτι που οι πιο προσεκτικοί θα το έχετε μάθει ήδη, καθώς κυκλοφόρησε τόσο ως αρβύλα, όσο και σε κάποιες εφημερίδες και sites. Και ομολογώ ότι μου φαίνεται κάπως περίεργο. Βλέπετε, έχω ταυτίσει τον Κόσμο με την πορεία του Internet στην Ελλάδα. Ίσως μάλιστα και να μην είμαι ο μόνος. Και μη βιαστείτε να μου καταλογίσετε ίδιο συμφέρον για αυτά που λέω. Το πάω λίγο παρά πέρα.


Είμαστε συναισθηματικά ζώα φίλες και φίλοι. Και ψάχνουμε να βρούμε πράγματα για να δεθούμε μαζί τους. Τουλάχιστον ο ανταποκριτής σας το κάνει και ο αναμάρτητος ας μου ρίξει την πρώτη κοτρόνα. 1/4ταν το Δίκτυο έκανε τα πρώτα του βήματα εκτός Αριάδνης, ο Κόσμος έκανε την εμφάνισή του αρχικά σαν ειδική έκδοση του Computer Για 1/4λους και μετά σαν ανεξάρτητο περιοδικό. Τέτοιες μέρες ήταν -άνοιξη του '94 αν δεν απατώμαι. Η ΕΕΧΙ είχε πάρει τα πρώτα της modem, η Compulink και η HOL έδιναν τις πρώτες τους συνδέσεις (με περιορισμένο χρόνο πρόσβασης - ξέρετε, τότε χρέωναν με την ώρα τη χρήση του Internet)και τα domain ήταν της μορφής forthnet.hol.gr ή forthnet.compulink.gr


Η κόντρα μεταξύ των μεγάλων, ήταν η κόντρα μεταξύ Αριάδνης και FORTHnet (τότε ήταν "το" FORTHnet και όχι "η" FORTHnet και όποιος καταλαβαίνει τη διαφορά, καλά κάνει και την καταλαβαίνει. Και φυσικά το συνολικό bandwidth της χώρας, ήταν δεν ήταν 2 Mbps. Βέβαια δεν υπήρχαν και οι χρήστες που θα αξιοποιούσαν κάτι καλύτερο, όμως και μόνο που το λέμε σήμερα, ακούγεται κάπως. Επίσης, δεν υπήρχαν modems, πολλά προγράμματα, υποστήριξη χρηστών, η Microsoft (Internetικώς ειπείν, διότι αλλέως πως υπήρχε), το Amazon και κάνα δύο εκατομμύρια άλλα πράγματα. Υπήρχε όμως ο Κόσμος του Internet.


Ο ανταποκριτής σας θέλει να είναι ειλικρινής. Διάβαζε τον Κόσμο από το πρώτο τεύχος. 1/4πως έκαναν εξ' άλλου και αρκετοί ακόμα από τους χρήστες του Δικτύου. Φυσικά έπαιζε μεγάλο ρόλο το ότι δεν μπορούσαν να κάνουν αλλιώς -δεν υπήρχαν εναλλακτικές και δε θα εμφανίζονταν για έναν χρόνο ακόμα. 1/4μως και η ανάγκη να μην υπήρχε, έχω την εντύπωση ότι πάλι θα διαβαζόταν από αρκετούς, τουλάχιστον για τα δεδομένα της κοινότητος του Internet εκείνη την εποχή. Βλέπετε, κάθε χώρος, έστω και υπό διαμόρφωση (ίσως μάλιστα κυρίως τότε) χρειάζεται το έντυπό του. Έτσι γίνεται παντού, έτσι έγινε και εδώ.


Έχω την εντύπωση -και μάλλον δεν είμαι ο μόνος- ότι ο Κόσμος, δε στάθηκε στο ύψος που θα ήθελαν οι αναγνώστες του. Μπορείτε, όπως έγραφα και παραπάνω, να το αποδώσετε στην εγγενή σχέση του με την Compulink, στις σχέσεις που έχει μια εκδοτική εταιρεία με την αγορά -τα διαπλεκόμενα για τα οποία αρέσκονται να ομιλούν οι εκλεκτοί συνάδελφοι, στους ανθρώπους που τον στελέχωναν (μεταξύ των οποίων και ο ανταποκριτής σας), στην αγορά και στην ανεπάρκειά της να στηρίξει ένα περιοδικό ή σε οτιδήποτε άλλο. 1/4μως ήταν εκεί όταν το πράγμα ξεκινούσε. Και αυτό δεν είναι λίγο.


Ειλικρινά, φίλες και φίλοι, ο Κόσμος θα μου λείψει. 1/4χι για το οικονομικό μέρος -ούτως ή άλλως, ο ανταποκριτής σας μπορεί να συνεχίσει στο Computer Για 1/4λους. Αλλά γιατί είναι άλλο ένα κομμάτι του Internet όπως το μάθαμε εδώ στην άκρη του κόσμου. Ακόμα και αν δεν ήταν αυτό που θα μπορούσε να είναι, έμαθε αρκετά πράγματα σε πολλούς ανθρώπους και έδωσε φωνή στο νέο μέσο -αυτό και μόνο, είναι αρκετό για να του δώσει μια ξεχωριστή θέση στην καρδιά του γράφοντος. 1/4σο περνάει ο καιρός, χάνουμε την αθωότητά μας καλοί μου αναγνώστες. Και εκείνες οι ημέρες ήταν πραγματικά αθώες. Τουλάχιστον για τους περισσότερους εξ ημών.


Το ραδιόφωνο παίζει Clash (Guns of Brixton), η ώρα είναι 4 ξημερώματα Κυριακής 7 Μαρτίου και το εκατοστό τέταρτο S.N.A.F.U. πάει για ύπνο -πρωί - πρωί θα έρθει η καλή του για βόλτα στο Μοναστηράκι. Τώρα που ανοιξιάζει, είναι χάρμα. Καλή σας εβδομάδα.

No comments:

Post a Comment