Thursday, February 3, 2011

(27/6/99) Το δωρεάν Internet και οι συνέπειες αυτού



Τι γνώμη έχεις για την προσφορά του Βήματος σε συνεργασία με την OTEnet, ρωτάει φίλος αναγνώστης τον γκουρού ανταποκριτή. Και βεβαίως, ο υποφαινόμενος σπεύδει να ξεδιπλώσει τους προβληματισμούς του, σκεπτόμενος για άλλη μια φορά πως δε τάιμς δέι αρ ε τσέιντζιν. Βλέπετε φίλες και φίλοι, είμαι σχεδόν βέβαιος ότι η εν λόγω προσφορά (έξι μήνες δωρεάν Internet με κουπόνια της εφημερίδας "Βήμα"), είναι απότοκο των αλλαγών που έφερε στην πιάτσα η X-treme.


Το ότι η ιστορία με το δωρεάν Internet έκανε ολίγον πάταγο, είναι λίγο πολύ γνωστό. Μέσα σε ένα χρονικό διάστημα λίγων εβδομάδων, η X-treme τράβηξε επάνω της κοντά είκοσι χιλιάδες συνδρομητές, πίτωσε τις γραμμές της, τσίγκλησε τους Λινουξάδες και τράβηξε μερικά καλά sites περιεχομένου. Μάλλον δεν τράβηξε βέβαια τις προσδοκώμενες διαφημίσεις, όμως πίσω έχει η αχλάδα την ουρά και αναμένω να δω πως θα κινηθεί εφεξής.


Το τζάμπα, είναι ένα περίεργο πράγμα φίλες και φίλοι αναγνώστες του S.N.A.F.U. Δημιουργεί σε όλους ένα συναίσθημα "ας το δοκιμάσουμε, τι έχουμε να χάσουμε", καθώς και μια ενδόμυχη αίσθηση ότι άμα μας κάτσει θα μπορέσουμε να πουλήσουμε μούρη ότι πιάσαμε τους άλλους μαλάκες και ότι εμείς βρήκαμε την άκρη και δε χρειάζεται να πληρώσουμε -η μαγκιά της φυλής που έλεγε και ο Τζιμάκος. Το ότι κανείς δε σκέφτεται ότι τα πάντα πληρώνονται με τον ένα ή τον άλλον τρόπο, είναι επίσης ίδιον της φυλής και από εδώ ξεκινάει το πρόβλημα.


Βέβαια, κάπου εδώ είναι που πιάνεται αδιάβαστη και η X-treme. Θα ήταν επιεικώς αφελές (για να μην το πούμε και βαρύτερα) το να πιστέψει κανείς ότι οι ISPs θα έμεναν με σταυρωμένα τα χέρια. Ειδικά οι μεγάλοι, κινήθηκαν με τον τρόπο που τους επιτρέπει το μέγεθός τους. Προσφορές σε συνεργασία με μεγάλα ΜΜΕ -δεν ευλογώ τα γένια μου ως συνεργάτης, αλλά το "Βήμα", *είναι* μεγάλο ΜΜΕ- διαφήμιση που προβάλλει τα πλεονεκτήματά τους και επενδύσεις στο περιεχόμενο.


Αυτό το τελευταίο βέβαια, δεν το είδαμε ακόμα, όμως όπως έλεγα και σε προηγούμενο S.N.A.F.U. ψένεται. Όλο και γίνονται κουβέντες, όλο και γίνονται προτάσεις, όλο και κάτι ετοιμάζεται. Είμαι δε σίγουρος, ότι από το φθινόπωρο, θα έχουμε online πολύ καλύτερα sites ή αν μη τι άλλο, πολύ πιο έξυπνα. Μην παραβλέπουμε και το ότι ακόμα και οι διαφημιστάδες έχουν αρχίσει να ξυπνάνε -αυτό σημαίνει ότι δρομολογούνται εξελίξεις.


Αναρωτιέμαι μάλιστα, αν και κατά πόσον η κίνηση της X-treme είναι που έβαλε το τελευταίο καρφί στο φέρετρο της Compulink. Όπως ίσως ξέρετε, η εταιρεία εδώ και μερικές μέρες είναι στα οριστικά πουλήματα και οσονούπω θα ανακοινωθεί και επίσημα ο αγοραστής. Κάποιοι μιλούν για την Hellas On Line, κάποιοι μιλούν για ανεξάρτητους επενδυτές, κάποιοι άλλοι έχουν άλλα σενάρια. Όπως και να έχει πάντως, φαίνεται ότι το τοπίο αλλάζει και σε αυτό η X-treme και το δωρεάν Internet πρέπει να έπαιξε το ρόλο του.


Έλεγα και παλιότερα πως δεν πιστεύω ότι το πρόβλημα του ελληνικού Internet είναι το κόστος πρόσβασης. Η έλλειψη του κόστους αυτού όμως, είναι σαφέστατα πόλος έλξης. Με τη διαφορά ότι -όπως όλα τα πράγματα- και αυτό πρέπει να πλασαριστεί σωστά. Η X-treme, έφερε επάνω της είκοσι χιλιάδες ήδη υπάρχοντες χρήστες -η OTEnet, μέσω της προσφοράς στο �Βήμα� θα φέρει άλλους τόσους νέους χρήστες στο Internet. Έχω την εντύπωση ότι η δεύτερη περίπτωση δείχνει πολύ πιο έξυπνο πλασέ. Δεν είναι περίεργο ότι το κάνει μια κρατική εταιρεία;


Το ραδιόφωνο παίζει Thin Lizzy (The boys are back in town), η ώρα είναι δύο και μισή, ξημερώματα Δευτέρας 28 Ιουνίου και το εκατοστό εικοστό S.N.A.F.U. σκοπεύει να την πέσει και να διαβάσει Μίκυ Μάους (all time classic) -ούτως ή άλλως, η καλή του τέτοια ώρα κοιμάται και το Δίκτυο μερικές φορές γίνεται βαρετό. Καλή σας εβδομάδα.

No comments:

Post a Comment